Okta instellen
Opmerking: het opzetten van SSO vereist technische expertise en beheerders rechten bij ForceFlow als bij de (identity) provider.
SSO is niet beschikbaar in alle ForceFlow-versies.
Om SSO in ForceFlow te kunnen gebruiken moet je een applicatie hebben aangemaakt binnen Okta. Dit artikel legt uit hoe je dit binnen Okta moet doen.
Maak een nieuwe applicatie aan binnen Okta
Ga naar het admin dashboard en selecteer Applications vervolgens klik je op Create App Integration:
In het volgende Het volgende scherm selecteer OIDC - OpenID Connect en als applicatie type Web Application:
Klik op Next, nu kun je de gegevens invullen die bij de checks zijn ingegeven:
- Name: ForceFlow
- Implicit
- Sign-in redirect URI: https://app.forceflow.nl/sso/okta/callback
Het logo kun je downloaden op: https://forceflow.nl/wp-content/uploads/2021/12/forceflow.png
Bij Assigments kun je op skip klikken en vervolgens op de Save knop klikken.
In het volgende scherm klik je Edit van de General settings:
Deselecteer 'Allow Access Token with implicit grant type' (onder application):
Vul het Login gedeelte volgens onderstaand in:
- Login initiated by: Either Okta or App
- Check 'Display application icon to users' and 'Display application icon in the Okta Mobile app'
- Initiate login URI: https://app.forceflow.nl/sso/okta/login
Klik op Save en de applicatie is aangemaakt.
Nu kun je gebruikers toewijzen en de applicatie op hun dashboard publiceren.
Uit de bovenstaande schermen kun je het client Id, client secret en okta domain kopieren. Deze heb je nodig binnen ForceFlow.